Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Životní situace zadluženého nebo předluženého jedince
BUREŠOVÁ, Andrea
Bakalářská práce pojednává o životní situaci jedince, který se potýká se zadlužením nebo předlužením. Obsahem práce je vysvětlení pojmu životní situace a sociálního fungování, na které navazuje popis náročných životních situací. Dále je uveden náhled do dluhové problematiky, ve které jsou popsány základní pojmy, zadluženost a předluženost, příčiny zadlužení, osoba dlužníka a taktéž trh s půjčkami. V dalších kapitolách jsou popsány důsledky zadlužení nebo předlužení a způsob pomoci těmto lidem. Součástí práce je kvalitativní výzkum, který byl realizován v poradně poskytující odborné sociální poradenství se zaměřením na dluhové poradenství. Prostřednictvím analýzy dokumentů a rozhovoru s vedoucí poradny bylo zjišťováno, jaký vliv má zadlužení nebo předlužení a následné řešení úpadku na životní situaci jedince. Z výsledků lze stručně usoudit, že zadluženost a předluženost má nepříznivý dopad na životní situaci jedince a to po stránce ekonomické, sociální i zdravotní, a to jak po stránce psychického, tak fyzického zdraví. Avšak následné řešení úpadku přispívá ke zlepšení životní situace.
Životní situace v literatuře. Pracovní listy pro devátý ročník základních škol
Kočová, Veronika ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z možných uchopení výuky literatury v devátém ročníku základní školy. Hlavní myšlenkou je postavit výuku literatury na pracovních listech, které se vztahují k úryvkům ze čtyř vybraných knih. Dané knihy mají společné téma - životní situace, které mohou být aktuální právě pro žáky devátého ročníku. Toto téma bylo zvoleno z toho důvodu, že autora diplomové práce pociťovala stupňující se vzdálenost žáků od literárního světa, hledala tedy způsob, jak literaturu žákům opět přiblížit a učinit potřebnou. Cílem je ukázat žákům za pomoci rozmanitých otázek a úkolů aktuálnost a užitečnost literatury, přesvědčit žáky o tom, že čtení knih může být zábavné a poučné zároveň. Specifikem diplomové práce je skutečnost, že výuka s pracovními listy byla uskutečněna v konkrétní deváté třídě základní školy v Praze, kde autorka diplomové práce vyučuje český jazyk a literaturu. Hlavní část diplomové práce tak tvoří podrobné reflexe vyučování, ve kterém byly pracovní listy řešeny. Na základě praktického využití pracovních listů byl učiněn závěr, že tato cesta ve výuce literatury je rozhodně funkční. Žáci reagovali na tento typ výuky velmi příznivě, na základě úryvků byli schopni řešit jak úkoly literární, tak úkoly, které přesahovaly daný text přímo k úvahám o vybraných životních situacích z...
Sourozenectví osob s postižením
Egertová, Jana ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se věnuje osamostatňování jedince s mentálním postižením, a to v souvislosti se sourozenectvím. Důraz je tak kladen na vztah mezi osobou s mentálním postižením a jejím sourozencem a dále také na rodinu, která hraje v životě jedince s postižením i v procesu jeho osamostatňování významnou roli. Sourozenecký vztah je brán jako velice cenná výhoda, díky níž je jedinec lépe zapojován do společnosti a získává i jiné benefity. Sourozenectví je tedy vnímáno jako nenahraditelný vztah. Bakalářská práce se také zaměřuje na život sourozenců těchto lidí, na jejich složité situace nejen v rodině. A zároveň upozorňuje na možné problémy, které mohou vzniknout vzhledem k upozaďování a kladení přílišných nároků. Kvalitativní výzkum práce se zabývá pohledem na osamostatňování a vztahem mezi osobou s mentálním postižením a jejími sourozenci, kdy na základě rozhovorů jsou získávány názory na danou problematiku. Odpovědi na tuto problematiku jsou hledány z rozhovorů členů rodiny osoby s mentálním postižením. Snahou je upozornit na vztah mezi bratry, situace, v kterých si vzájemně pomáhají. Dalšími body jsou vztah jedince s postižením s jeho rodiči, jak probíhá osamostatňování a dále možné nepříjemné situace, v kterých se mohly dotazované osoby ocitnout. Závěr shromažďuje veškeré poznatky získané z...
Vztah mezi systémem sociální politiky a mezigenerační solidaritou vůči matkám samoživitelkám v České republice
Popovská, Linda ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Bakalářská práce Vztah mezi systémem sociální politiky a mezigenerační solidaritou vůči MSŽ v České republice Linda Popovská Abstrakt Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi systémem sociální politiky a mezigenerační solidaritou vůči matkám samoživitelkám v České republice. Věnuje se vzniku a vývoji samoživitelství na území ČR a důležitosti mezigenerační solidarity, fenoménu samoživitelství jako takovému a jeho spojitostí se systémem sociální politiky. Práce má teoretická východiska ve familialismu a teorii mezigenerační solidarity. Hlavním cílem bylo zmapování vztahu sociální politiky a mezigenerační solidarity vůči matkám samoživitelkám, dalším cílem bylo zařadit ČR do jednoho z typů familialismu. Cíle byly rozděleny do podcílů a to vysvětlení významu mezigenerační solidarity vůči matkám samoživitelkám a odhalení významu systému sociální ochrany vůči matkám samoživitelkám. Výzkumné šetření proběhlo kvalitativně formou polostrukturovaných rozhovorů s respondentkami (matkami samoživitelkami), analýzou dokumentů a studiem literatury. Práce dospěla k závěru, že vztah mezi mezigenerační solidaritou a sociální politikou (vztaženo k matkám samoživitelkám) existuje, je duální a oba sektory se vzájemně doplňují. Česká republika byla zařazena do explicitního familialismu na základě Leitnerové s ohledem na omezenou...
Životní situace v literatuře. Pracovní listy pro devátý ročník základních škol
Kočová, Veronika ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z možných uchopení výuky literatury v devátém ročníku základní školy. Hlavní myšlenkou je postavit výuku literatury na pracovních listech, které se vztahují k úryvkům ze čtyř vybraných knih. Dané knihy mají společné téma - životní situace, které mohou být aktuální právě pro žáky devátého ročníku. Toto téma bylo zvoleno z toho důvodu, že autora diplomové práce pociťovala stupňující se vzdálenost žáků od literárního světa, hledala tedy způsob, jak literaturu žákům opět přiblížit a učinit potřebnou. Cílem je ukázat žákům za pomoci rozmanitých otázek a úkolů aktuálnost a užitečnost literatury, přesvědčit žáky o tom, že čtení knih může být zábavné a poučné zároveň. Specifikem diplomové práce je skutečnost, že výuka s pracovními listy byla uskutečněna v konkrétní deváté třídě základní školy v Praze, kde autorka diplomové práce vyučuje český jazyk a literaturu. Hlavní část diplomové práce tak tvoří podrobné reflexe vyučování, ve kterém byly pracovní listy řešeny. Na základě praktického využití pracovních listů byl učiněn závěr, že tato cesta ve výuce literatury je rozhodně funkční. Žáci reagovali na tento typ výuky velmi příznivě, na základě úryvků byli schopni řešit jak úkoly literární, tak úkoly, které přesahovaly daný text přímo k úvahám o vybraných životních situacích z...
Uspokojování potřeb a požadavků seniorů žijících v rezidenčním zařízení dlouhodobé péče Malešice
Romanová, Pavla ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce " Uspokojování potřeb a požadavků seniorů žijících v rezidenčním zařízení dlouhodobé péče Malešice". V teoretické části je obecně pojednáno o problematice stárnutí, o změnách, které proces provázejí a také o adaptaci seniorů na tyto změny. Zmiňuje se o postavení seniora ve společnosti, podpoře státních soukromých a církevních institucí v procesu aktivního stárnutí a obecně pojednává o problematice této věkové kategorie. Odkrývá specifické i obecné potřeby klientů a jejich uspokojování v návaznosti na konkrétní zařízení dlouhodobé péče - Domov pro seniory Malešice. V metodologické části jsou na základě teoretických poznatků podrobněji vymezeny výzkumné otázky. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, na základě polostrukturovaného rozhovoru s vybraným vzorkem probandů. Analýzou získaných dat se v závěrečné části stanoví míra schopnosti uspokojování skutečných potřeb klientů a další možnosti, jak zkvalitnit nabízenou službu, a tím zlepšit život seniorů v konkrétním rezidenčním zařízení.
Životní situace žen žijících v azylovém domě
Súkeníková, Jana ; Kaňák, Jan (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Životní situace žen žijících v azylovém domě Life Situation of Woman in The Shelter Jana Súkeníková Bakalářská práce se věnuje sociálním problémům, které mohou přivést matky s dětmi do azylového domu. Hlavní výzkumná otázka zní: "Jaká životní cesta přivedla ženy do azylového domu ?" Teoretická část této práce obsahuje definice sociálního fungování, posouzení životní situace a reflexivní zvládání. Jsou zde popsány modely a metodika posouzení situace. Tato část také popisuje vlastnosti a činnosti azylových domů pro matky s dětmi v krizi. Druhá, empirická část se skládá z metodologické části. Byla zde stanovena metoda kvalitativního výzkumu. Třetí část obsahuje popis zařízení, které jsem zkoumala. Tato část představuje výzkumný vzorek a výsledky získané z rozhovorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.